Dubbeldekkers

 

  • De dubbeldekkerklasse is een non-contact klasse. Er mag geen contact gemaakt worden.

  • Er mag gereden worden met max. 6-cilinder standaardwagens. 4×4′s, bestelwagens, cabrio’s en SUV’s zijn niet toegelaten.

  • De motor, voor- en achteras van de bovenste wagen dient verwijderd te zijn.

  • De wagens mogen niet versterkt worden, zowel vooraan als achteraan.

  • De onderste wagen mag met een radiator rijden, maar die moet in de motorruimte bevestigd zijn. Ook is het mogelijk om een waterbak te plaatsen. Een U-waterbak is niet toegelaten, een L-waterbak is wel toegelaten. Deze mag niet voor het motorblok geplaatst worden.

  • De onderste wagen moet voorzien zijn van genoeg houten balken of bouwschoren om de bovenste wagen te kunnen dragen en een dwarse balk van B-stijl tot B-stijl. De bovenste wagen moet voorzien zijn van een houten balk of bouwschoor achter de bestuurderszetel en een dwarse balk van B-stijl tot B-stijl.

  • Een deurplaat op de onderste wagen is verplicht.

  • Bij de bovenste wagen is het verplicht om een net te plaatsen aan de raam van de bestuurdersdeur. De gaten van het net mogen max. 4 cm x 4 cm zijn. De dikte van het net moet minimum 2 mm zijn.

  • De beide wagens moeten goed met elkaar verbonden zijn d.m.v. bouten of clavetten.

  • Sperdifferentieel is toegestaan.

  • Een goedwerkende reminstallatie is vereist op de onderste wagen. Een goed werkende en gemonteerde stuurinrichting is vereist op de bovenste wagen.

  • Clavetten (bangerdraadstangen) zijn toegelaten in de motorkap. Er mogen max. 2 draadstangen gebruikt worden. Deze mogen niet voor het motorblok uitsteken.

  • 4-puntsgordel is verplicht voor eigen veiligheid in beide wagens.

  • Als de originele brandstoftank zich achter de achteras bevind, moet deze vervangen worden door een kleiner exemplaar die men bevestigd op de bijrijderplaats.

  • De batterij mag op de bijrijdersplaats geplaatst worden mits deze degelijk is vastgemaakt en wordt afgeschermd door een rubberen mat.

  • Er mag gereden worden met banden naar keuze.

  • Het bovenste voertuig moet voorzien zijn van een dakplaat waar het pilotennummer op vermeld staat (30 cm x 30 cm).

  • Er mogen hoeken gelast worden aan de A-stijl van de motorkap. Deze mogen niet groter dan 40 cm zijn en een dikte van 3 mm hebben.

  • Alle wagens moet voorzien zijn van een trekoog vooraan en achteraan de wagen op een zichtbare plaats.

  • LPG is niet toegelaten.

  • GEEN Diesels toegelaten.

  • Allekunststof bumpers dienen verwijderd te worden. Geen verstevigingen.

  • Een zeil onder elke deelnemende auto is verplicht.

  • Balanceerloodjes dienen verwijderd te worden.

  • De wagens dienen startklaar op het terrein aan te komen. Dit wil zeggen volledig ontdaan van binnenbekleding en glaswerk.

  • Koelvloeistof dient vervangen te worden door water.

  • Reservewiel in de wagen is verboden.

  • Trekhaken dienen verwijderd te worden.

  • Alles wat zich aan de buitenkant van de wagen bevindt en kan loskomen, moet van de wagen verwijderd worden.

  • Het gebruik van een geluidsdemper is verplicht. Max. 90 dB is toegelaten.

  • De hoofdsteun is verplicht en dient vastgemaakt te worden aan rolkooi of schoor d.m.v. een gordel of touw.

  • Raamnet verplicht langs de bestuurderszijde voor beide piloten.
  • Het gebruik van een helm, lange broek en een trui met lange mouwen is verplicht. Een overall is aangeraden.

  • Op eender welk moment van de dag kunnen de auto’s gecontroleerd worden door de keurders op alle punten van het reglement.

  • Minimum leeftijd is 18 jaar.

  • Verwijzing algemeen reglement.

    BIJ BETWISTING HEBBEN KEURDERS HET LAATSTE WOORD!