Sierra Duo's

 

Dit reglement geldt voor warneton, essen, .........

Er wordt enkel met ford sierra gereden.

  • De duo-klasse is een non-contactklasse. Er mag geen contact gemaakt worden.

  • De minimum toegelaten leeftijd is 16 jaar, mits toestemming van de ouders.

  • Het behouden van het stuur aan de kant van de pedalen is toegestaan, doch dit mag niet aangesloten zijn aan het stuurhuis.

  • Type Sierra’s:

    • 1300 OHC

    • 1600 OHC

    • 1800 OHC

    • 2000 OHC met carbu

    • 2000 OHC multipoint injectie

    • 1600 CVH monopoint injectie

    • 1800 CVH met carbu

    • 2000 DOHC multipoint injectie

    • 2000 V6 met carbu

    • 2300 V6 met carbu

  • Sierra Cosworth is niet toegestaan. De carrosserie is wel toegestaan maar motor en vering zijn niet toegelaten.

  • Sierra XR4i is niet toegelaten. De carrosserie en de vering zijn wel toegestaan als deze niet regelbaar zijn. De motor is niet toegestaan.

  • Enkel auto’s op benzine, niet op LPG.

  • 3-deurs, 4-deurs, 5-deurs, XR4i en stationwagen zijn toegestaan.

  • Verstevigingen aan chassisbalk en bumperbalk en een glijplaat zijn toegelaten.

  • De naden van de carrosserie en deuren mogen gelast worden met plaatjes.

  • Er mogen hoeken gelast worden aan de A-stijl van de motorkap met een max. afmeting van 40 cm en max. dikte van 2 mm.

  • De motorkap mag men met max. 2 clavetten of met 3 bouten van M12 vastmaken.

  • Het kofferdeksel mag men met max. 4 plaatjes vast lassen of met 4 bouten van M12 bevestigen.

  • De voorste deuren mag men volledig doorlassen en moet voorzijn worden van deurplaten die minstens 20 cm hoog en 6 mm dik zijn. Deze dienen vastgemaakt te worden met min. 1 bout van M10 door de stijlen en min. 1 van M10 door de deur. Behalve als men met een rolkooi rijdt en voorzien is van een dubbele buis in de beide deuren.

  • Vloerplaten zjn toegestaan, maar niet verplicht.

  • Er mag enkel met originele carburators gereden worden die bij de motor hoort. 4-cilinder blijft op 4-cilinder en V6 blijft op V6. De choke kleppen mag men verwijderen en de luchtfilter. Deze mag men vervangen door een sportluchtfilter. Bv. K&N.

  • Bij de injectiemotoren mag men de luchtfilter en de maf-sensor eventueel verwijderen.

  • De motoren moeten 100 % standaard zijn en buiten een K&N luchtfilter mag men geen racemateriaal gebruiken.

  • De motorsteunen mag men doorboren en vervangen door ijzeren of polyetheen rubbers.

  • De alternator mag men verwijderen en de aandrijfriem mag men inkorten.

  • Men mag men de originele radiator rijden zolang deze in de motorruimte bevestigd is. Deze mag men vervangen door een waterbak. Een U-waterbak is niet toegelaten, een L-waterbak is wel toegelaten. Deze mag niet voor het motorblok uitsteken.

  • De brandstoftank moet volledig verwijderd worden en moet vervangen worden door een kleiner exemplaar. Max. grootte 15 l. Deze moet gemonteerd worden op de achteras en moet afgedekt worden met een plastiek kap. Koperen leiding of ijzergewapende benzineleiding is verplicht met een afsluitkraan binnen handbereik.

  • De batterij mag op de originele plaats blijven staan maar mag ook binnen geplaatst worden  mits deze in een ijzeren bak staat en afgedekt is met een rubberen mat. Men mag met 12 V of 24 V starten.

  • Er wordt enkel gereden met standaard Sierra schokbrekers, draagarmen, spiraalveren en stabilisatie stand. Het is ten strengste verboden met regelbare schokdempers (Koni, Bilstein) en dikkere olie in de schokdempers te rijden. Scorpio onderdelen zijn niet toegelaten.

  • Men mag zware rondellen achter de draagarm van de stabilisator schuiven.

  • Als men met een XR4i-kas rijdt moet men de achterste stabilisatiestang verwijderen.

  • Men mag met een standaard 4-bak of 5-bak rijden.

  • Elke vorm van sper is verboden.

  • Er wordt gereden met originele straatlegale autobanden, originele sneeuwbanden of opgesneden straatbanden, max. 10 mm diep en 10mm breed. DUS GEEN TOPPEN-RALLY-RALLYCROSS-EUROCROSSBANDEN,

  • Alle auto(straat)banden zijn toegelaten, geen slicks. Max. breedte van de band = 185. Min. hoogte van de band = 60. Max. 14 inch velgen. Stalen en aluminium velgen worden toegelaten. Wel dienen alle balanceerloodjes verwijderd te worden.

  • Er mag niet gereden worden met noppenbanden, eurocrossbanden en opgesneden sneeuwbanden. Wel met originele M+S profiel en opgesneden straatbanden. Max. 10 mm diep en 10 mm breed.

  • Stoelen dienen degelijk vastgemaakt te worden. Voorzien van minstens een 4-puntsgordel.

  • Een rolkooi of bangerkooi is toegestaan of een bouwschoor achter elke zetel. Geen houten balk!

  • De hoofdsteun is verplicht en dient vastgemaakt te worden aan kooi of schoor d.m.v. een gordel of touw.

  • Bij het weghalen van het stuur aan de kant van de pedalen mag de volledige stuurkolom blijven zitten.

  • Alle scherpe, uitstekende en loshangende delen moet bij voorkeur verwijderd worden of afgeschermd zijn.

  • Alle wagens dienen voorzien te zijn van een trekoog zowel vooraan als achteraan.

  • Een zeil onder elke deelnemende auto is verplicht.

  • Een goedwerkende reminstallatie is vereist.

  • De wagens dienen startklaar op het veld te komen. Dit wil zeggen ontdaan van alle binnenbekleding en glaswerk.

  • Koelvloeistof dient vervangen te worden door water.

  • Reservewiel in de wagen is verboden.

  • Trekhaken dienen verwijderd te worden.

  • Alles wat zich aan de buitenkant van de wagen bevindt en kan loskomen moet van de wagen verwijderd worden.

  • Benzinetank moet in metaal zijn, niet in kunststof.

  • Het gebruik van een geluidsdemper is verplicht. Max. 90 dB is toegelaten.

  • Op eender welk moment van de dag kunnen de auto’s gecontroleerd worden op alle punten van het reglement.

  • Het gebruik van een helm, lange broek en een trui met lange mouwen is verplicht. Een overall is aangeraden.

  • Alle kunststof bumpers dienen verwijderd te worden.

  • Het is verplicht om te rijden met een 4-puntgordel.

  • Verwijzing algemeen reglement.

    BIJ BETWISTING HEBBEN DE KEURDERS HET LAATSTE WOORD!